רשלנות רפואית

רשלנות רפואית מוגדרת כמתן טיפול רפואי, לרבות אבחון, טיפול תרופתי, ניתוח או הסבר שניתנים למטופל לפני הטיפול הרפואי וכדומה, על ידי רופא או צוות רפואי או צוות סיעודי (אחים ואחיות) או רוקח, בבית חולים או בקופת חולים תוך חריגה מהסטנדרט הרפואי המקובל או מרמת הזהירות הסבירה, כאשר כתוצאה מחריגה זו נגרם למטופל נזק שלא היה נגרם אלמלא חריגה זו.תביעה בגין רשלנות רפואית הנה תביעה אזרחית המבוססת על דיני הנזיקין הכוללים את ההגדרה הכללית של "רשלנות" המופיעה בסעיפים 35 ו-36 לפקודת הנזיקין [נוסח חדש]. נפגע אשר הוכיח כי התקיימה בעניינו רשלנות רפואית, זכאי לקבל מהנתבע פיצויים בגין הנזק שנגרם לו עקב הרשלנות. 

  • מהם הסוגים הנפוצים ביותר של תביעות רשלנות רפואית?
    מס' 1: טעויות אבחון
  • מס' 2: רשלנות בניתוחים ופרוצדורות רפואיות
  • מס' 4 : רשלנות רפואית בהריון ולידה
  • מס' 5: רשלנות רפואית במתן טיפול תרופתי
  • מס' 6 : כשלים בהרדמה


עיקר ההוצאה במקרה של תביעת רשלנות רפואית היא עבור חוות דעת של מומחה רפואי שיש לקבל כדי שניתן יהיה לתבוע. עלות חוות דעת בתחום הרשלנות הרפואית יכולה להגיע גם לעשרות אלפי שקלים. לפעמים צריך לתמוך התביעה ביותר מחוות דעת אחת. ניתן לקבל הלוואה למימון הוצאות ההליך מקרנות מימון שונות.

שכר טרחת עורך הדין ברשלנות רפואית הינו על בסיס הצלחה משולם בסוף ההליך, רק במידה שמתקבל פיצוי. שכר הטרחה נקבע באחוזים מהפיצוי. שיטה זו גם מאפשרת ללקוח לשכור שירותי עורך דין מבלי לשלם לו מכיסו מראש וגם מתמרצת את עורך הדין לפעול ולהשיג ללקוח פיצוי מקסימאלי.

מהו גובה הפיצויים על רשלנות רפואית ?

סכומי הפיצוי הנפסקים בתביעות רשלנות רפואית הם בסדרי גודל של מאות אלפים עד מיליוני שקלים, תלוי בנסיבותיו של כל מקרה. גילו של הנפגע, היקף המגבלה שנגרמה לו בשל הרשלנות, שכרו ערב האירוע לעומת לאחר האירוע, היקף צרכיו השיקומיים, הכאב והסבל שהפכו מנת חלקו של הנפגע, הקיצור בתוחלת חייו של הנפגע בשל הרשלנות – אלו ועוד נתונים שונים- הם המשפיעים על גובה הפיצוי בכל תביעה ותביעה 

לסיכום, אם נגרם לכם נזק כתוצאה מרשלנות במתן טיפול רפואי, יתכן שיש לכם עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית. משרדנו מתמחה בתביעות בגין רשלנות רפואית, צבר במשך עשרות שנות פעילותו ידע וניסיון רפואי רב, ועובד עם מומחים רפואיים מהשורה הראשונה. לפיכך אנו ממליצים לפנות מיידית אל משרדנו לקבלת  יעוץ משפטי ובדיקת היתכנות הגשת תביעה בעילה של רשלנות רפואית. 

עו"ד שי ורדי בעלת ניסיון רב בייצוג תובעים ותובעות אשר נגרם להם רשלנות רפואית . 050-9097117 ו/או 035304070